{{ loggedUser.userFullName }}
Bakiyeniz                :   {{ loggedUser.currentBalance }}

Çekilebilir Bakiyeniz:   {{ loggedUser.currentWithdrawableBalance }}

Eksi Bakiye Limiti   : {{ loggedUser.negativeBalanceLimit }}

RİOTÇULAR MERAK EDİLEN SORULARI CEVAPLADI

RİOTÇULAR MERAK EDİLEN SORULARI CEVAPLADI

Riotçular en çok merak edilen sorulardan bazılarını yanıtlıyor.

Bu haftanın en çok merak edilen konuları: Şampiyonlar Şampiyonu Riven, oyun tasarımı üzerine kariyer yapmak hakkında öneriler ve şampiyon rolleri.

O zaman biz de size bir soru soralım. Sorulara ve yanıtlarına geçmek için ne bekliyorsunuz? Aşağıda sizi bekliyorlar.


 

Şampiyonlar Şampiyonu Riven'ı geri getirme konusunda en doğru yola karar verdiniz mi?

Selamlar,

Dünya Şampiyonası bütün yıl içerisinde çok özel bir dönem ve Şampiyonlar Şampiyonu Zed’in duyurulması ve Şampiyonlar Şampiyonu serisinin dolu dolu bir takım haline gelmesiyle, biz de her şeyin başladığı Sezon 2’ye dönüp bir bakmak istedik. Bakarken de elimizde asıl Şampiyonlar Şampiyonunu geri getirmek için muhteşem bir fırsat olduğunu fark ettik: Evet, Şampiyonlar Şampiyonu Riven yeni nesil oyuncular için geri geliyor! Bununla birlikte, bu kostüme daha ilk çıktığı dönemde sahip olan oyuncuların da harika hissetmesini istedik. Bu yüzden de kostümün dokularını günümüzün standartlarına getirmek için üzerinde bir miktar zaman harcadık.

Bununla da kalmadık, ona Sezon 2 Dünya Şampiyonası'ndan beri dört yıldır sahip olan oyuncular için fazladan bir şeyler yapmaya karar verdik.

Eğer Şampiyonlar Şampiyonu Riven'ı daha ilk çıktığında alan oyunculardan biriyseniz oyun içinde kendinizi belli edebilmeniz için bazı yenilikler getiriyoruz. İlk olarak, yükleme ekranına özel bir simge ekliyoruz ki diğer oyuncular sizin eski toprak olduğunuzu ilk görüşte anlayabilsin.

İkinci olarak ise, özel bir taç giyen ve "Sürgün Kılıcı" yeteneğini kullandığında kılıcında parlama efektleri oluşturan bir "klasik" oyun içi modeli hazırlıyoruz.

 
 

Kostümü yeni alan herkes Şampiyonlar Şampiyonu Riven'ın güncellenmiş haline sahip olacak, ancak bahsettiğim yeni özelliklerin hiçbirini elde edemeyecekler. Burada amacımız Şampiyonlar Şampiyonu serisinin başlangıcını klasik Şampiyonlar Şampiyonu Riven ile kutlarken, o günlerden beri bu kostüme sahip olan oyunculara da kendilerini özel hissettirebilmek.

Şampiyonlar Şampiyonu Riven çoğunuz tarafından uzuuuun zamandır isteniyordu. Hatta bu konuda bir imza kampanyası başlatanlarınız bile oldu. Yıllar boyunca bu kostümle ilgili geribildirimler, heyecan ve tartışmalar oldu. Bu yüzden de geçmişte denediklerimizden daha farklı bir şeyler yapmanın önemli olduğunu düşündük.

Umarız bu güncellemeden ve yaptığımız değişikliklerden memnun kalırsınız. Her zaman olduğu gibi, bu konuda sizin de görüşlerinizi duymak isteriz. Çünkü görüşleriniz bizim için çok değerli.

-Pabro, Kişiselleştirme Ekibi


 

Riot yeni şampiyonların hangi pozisyonu dolduracağına nasıl karar veriyor? (örnek: tank destek, YG ormancı, dövüşçü nişancı vb.)

Her sene bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda şampiyon çıktığı ve her birine tonla çaba harcadığımız için, nasıl bir şey yapacağımız konusunda çok tartışıyoruz. Sadece büyücü oynayan ya da destek tercih eden biri de olsanız her birinizin eğleneceği ve zevk alacağı yeni şeyler çıkarmak istiyoruz. Bu da her rol ve koridora olabildiğince sıklıkla yeni şeyler getirmek anlamına geliyor.

Gelecek senenin hatta bir sonraki senenin de şampiyonlarını tasarlarken, şu anda ne üzerinde çalıştığımıza ve en son çalışmalarımızın oyunun oynanışı ve rol açısından hangi boşlukları doldurduğuna bakıyoruz. İleriye bakarken bütün bu unsurları göz önünde bulunduruyoruz. Kendimize sorduğumuz sorulardan birkaçı şöyle:

  • Hangi rol ya da koridora son zamanlarda yeni şampiyon çıkmadı?
  • Daha önce keşfetmediğimiz ve denemek istediğimiz bir tarz var mı? (örn. “Nişancı ormancı nasıl olur?” diye düşünürken Kindred ortaya çıktı.)

Ara sıra League of Legends’da ejderha bir şampiyon nasıl durur gibi özel fırsatları da değerlendiriyoruz, bu da bizi belirli bir role yönlendiriyor (örn. bir ejderha muhtemelen büyücü ya da dövüşçü olurdu).

Bazen yeni şampiyon için düşündüğümüz rol ya da oynayış tarzı, şampiyonun tasarımı sırasında değişiyor. Mesela Tahm Kench’in üst koridor yerine destek olacağını tasarım sırasında fark ettik. Bazen bu düşünceye bağlı kalıyor, bazen de bu oyun tarzından çok hoşlanacak oyuncuların yeni bir şey için aslında o kadar da uzun zamandır beklemediğini düşünerek asıl plana dönüyoruz.

Gördüğünüz gibi düşünmemiz gereken ve planlarımız arasına dâhil ettiğimiz birçok unsur var, ama uzun vadede amacımız birden fazla rolün, koridorun, oyun tarzının ve kişiliğin sağlıklı bir şekilde birleştiği yeni şampiyonlar çıkartmak ve böylece bütün oyuncuların düzenli olarak üzerinde ustalaşabileceği yeni şampiyonlar olacak.

– Iniquitee, Şampiyonlar Ekibi Lideri


 

Oyun tasarımcısı olmayı düşünüyorum (belki Riot’ta!) Piyasaya adım atmakla ilgili ipuçlarınız var mı

Oyun piyasasına girmek için birden çok yol var. Hangisinin en iyisi olduğunu bilmiyorum ama benim işime yarayan yolu paylaşmaktan mutluluk duyarım. Oyun tasarım dünyasındaki kişisel yolculuğuma dayanarak iki tane ipucu vermem gerekirse: 1) işin için her zaman muazzam bir tutkun olsun 2) eğer tasarım ile ilgileniyorsan, oyuncuların nasıl düşündüğünü anlamayı kendine amaç edin.

Lise hayatım sona ererken öğretmenlerimden biri ilk defa ileride ne olmak istediğimi sordu. Lisedeki halim için çok büyük bir soruydu ve bana aslında ne yapmak istediğimi bilmediğimi fark ettirdi. Sonra zaten hayatımın önemli bir parçası olan oyunların benim için bir kariyer fırsatı olabileceğini düşündüm. Büyük bir ilgiyle oyun piyasası ile ilgili kitaplar aldım ama karşıma çıkan şey büyük ölçüde yıkıcıydı. Bütün şevkim kırıldı. Oyun tasarımı ile ilgili okuduğum her şey sanki büyüyünce tek boynuzlu bir at olmak istiyormuşum gibi hissettiriyordu. Tabii ki oyun tasarımı düşüncesini bir kalemde silmedim ama seçeneklerim olması için sıradan bir üniversitede iktisat okuma kararımda etkisi büyük oldu.

Üniversiteyi bitirdiğimde kendimi haftada 40 saat çalıştığım bir işte buldum. Ne finans ne de bankacılık sektörünün ilgimi hiç çekmediğini fark ettim. Gerçekten sevdiğim bir iş bulmayı kafama koydum. Oyun piyasasındaki herhangi bir alanda iş bulmak için kendime üç ay süre verdim. Bu alanın uzun vadede bana uygun olup olmadığına da iş bulduktan sonra karar verecektim. 50’ye yakın pozisyona başvurdum ve birkaç görüşmeye gittim. En sonunda kalite güvence sürecinin geliştirme süreciyle tamamen iç içe olduğu bir stüdyonun kalite güvence bölümünde harika bir iş buldum. Bu benim için heyecan vericiydi. Birçok farklı disiplinle birlikte çalıştım ve hataları rapor etmenin yanında önemli geribildirimlerde bulunma fırsatı yakaladım. En önemlisi ise iş yerinde kulak misafiri olduğum konuşmalardan öğrendiğim tonla bilgiydi.

Boş zamanlarımda tasarım uygulamalarıyla deneyler yapıyor ve kendi içeriğimi oluşturuyordum. Hiçbirinin oyunda yer almasını beklemiyordum ama çalışmalarım öğrenmemi, deneyim kazanmamı ve daha tecrübeli iş arkadaşlarımdan yardım almamı sağladı. İktisat alanındaki geçmişim (insanların nasıl karar verdiği bilimi) çok işime yaradı. Tasarım sadece ''aa burada X kullanırsak çok güzel olur'' demek değil, aynı zamanda oyuncular için ilginç ve ilgi çekici şeyler oluşturmak anlamına geliyor. Sonunda insanların neden bazı kararları verdiğini araştıran bir alan üzerindeki geçmişim işe yaramaya başlıyordu! Bir süre sonra bir oyun tasarım pozisyonu açıldığında, kalite güvencede yaptığım işler ve bağımsız tasarım çalışmalarım işi almam için yeterli oldu.

Unutmamanız gereken şey oyun tasarımını öğrenmeye başladığımda amacım tamamıyla şu an yaptığım işi yapıyor olmak değildi. Aslında amacım sabahları uyandığımda beni heyecanlı ve mutlu hissettirecek işi bulmaktı. Oyunlar üzerinde çalıştıkça ve tartıştıkça daha çok şey öğrendim. Daha çok öğrendikçe kabiliyet gerektiren PvP oyunlarına olan ilgimin de aslında daha fazla olduğunu fark ettim. Büyük bir League of Legends oyuncusuydum ve Zileas’ın panolarda yaptığı bir paylaşım tasarımlar üzerine farklı bir bakış açısı kazanmamı sağladı. Riot, tasarım değerlerini analitik ve objektif şekilde ölçmeye olanak sağlayacak iskeletler üzerinde çalışıyordu. Karşı oyun buna güzel bir örnek. Tabii ki bu stil kendine has zorlukları da beraberinde getiriyor. Geliştirme sürecini bir ideale ulaşmak üzerine kurmak o ideale asla ulaşamayacağınız anlamına geliyor! Fakat bir oyunda ve iş yerinde nelere değer verdiğimi öğrendikten sonra, Riot’un tasarımlara yaklaşımının aslında kendi değerlerimi yansıttığını fark ettim; bu yüzden de olmak istediğim yer Riot’tu.

Umarım beni oyun tasarımcılığına götüren bu yol hakkında sana biraz fikir verebilmişimdir.

– Riot Wrekz, Oyun Tasarımcısı



Alıntı



 


XGameTR